Do you want baby-feet?

Jag har problem med torra hälar med förhårdnader och bestämde mig för att prova mirakelprodukten Baby Foot för att se om den är så bra som alla verkar tycka. Sagt och gjort, stegade in på lokala hälsobutiken och fick punga ut med 279 kronor. Baby Foot är en produkt som vårdar hårda och skadade fötter och gör dem mjuka och lena igen. I förpackningen finns två plastsockor innehållande en kräm. Man drar på sig sockorna, sätter sig i tv-soffan (eller  var man vill) och väntar i 2 timmar. Sedan sköljer man av fötterna noga och påbörjar den spännande väntan. Efter cirka en till två veckor börjar huden under fötterna att lossna och fram träder faktiskt de lenaste fötterna jag haft på länge! Helt otroligt att man kan få sådana fötter igen. Jag har hört från vänner som inte tycker att det funkade så bra på deras fötter men överlag har jag bara hört positiva kommentarer. Däremot kommer jag nästa gång att förbehandla genom att fila fötterna lite. Jag gjorde inte det den här gången för jag ville se hur mycket krämen faktiskt rådde på.

Baby Foot finns att köpa hos bland annat eleven.se för 279 kronor och tyvärr är det just det priset som drar ner betyget lite. Men, det blir dyrare att gå på salong och få en fotbehandling.

Betyg: 4,5/5

One thought on “Do you want baby-feet?

  1. Jag testade också baby feet förra våren! Var super nöjd, kändes lite läskigt bara när det bara ramlade av en massa hud🙂 Jag betalade 179 kr har jag för mig om på Bodystore men de kanske också har höjt priset!

Kommentera

