Budgetfynd från E.L.F

Jag älskar när man kan hitta bra produkter till ett väldigt bra pris. E.L.F är ett sånt märke. Okej, inte allt därifrån är bra, man får ibland vad man betalar för, men de två produkter som jag använder mest just nu är deras cream eyeliner i nyansen ”purple” samt deras combo med bronzer och rouge.

Eyelinern kommer tillsammans med en liten ynklig pensel som jag personligen inte gillar, kanske för att jag inte använder en snedskuren pensel vid applicering. Men själva eyelinern är kanonbra tycker jag. Lätt att lägga på, snygg färg och hyfsat hållbar. Helt klart en produkt som jag kommer att köpa i fler färger. Priset ligger på 36,75 kronor och bara det är ju värt en femma i betyg.

Betyg 4,5/5

Sedan har vi duon med bronzer/blusher. Har hört att detta kan kallas för en billig variant av NARS Laguna bronzer och Orgasm blush, men det vet jag inte om jag kan hålla med om. Jag gillar bronzern, den är lätt skimmrig men inte så att det tar över. Vill helst ha matta bronzers men den här är okej. Rouget är också helt okej, med lätt skimmer. Ingen av produkterna håller hela dagen men dosan är lätt att ta med i väskan om man behöver dutta på lite extra. Det här är ingen produkt jag skulle använda till fest men till vardags passar den perfekt!

2 thoughts on “Budgetfynd från E.L.F

  1. Satt och kikade på e.l.fs sida idag och var nyfiken på just eyelinern men jag beställde aldrig. Men man kanske borde slå till då om den faktiskt är bra till det låga priset!

Kommentera

