Jemma Kidd Light as Air Foundation

Min nya favoritfoundation kommer från Jemma Kidd Make Up School. Light as Air  är en foundation har SPF 18 och hos Beautybay finns den i 7 olika nyanser. Efter att ha läst så många bra recensioner beslöt jag mig för att klicka hem en, på vinst och förlust. Att köpa foundation över nätet är inte det lättaste eftersom nyanser och färger kan variera och det kan vara svårt att hitta rätt. Men, jag drog en vinstlott och fick hem en perfekt nyans! Den känns verkligen lätt att bära och den är otroligt hållbar på min hud, den känns varken oljig eller uttorkande (jag har torr hud)  och den är lätt att bygga på om man vill ha mer täckning. Den kommer i en tubförpackning och eftersom den är så lättflytande får man vara lite försiktig så man inte får ut för mycket.

Kostar ca 260 kronor hos Beautybay.

Betyg: 5/5

One thought on “Jemma Kidd Light as Air Foundation

Kommentera

