Lancome Teint Miracle Foundation SPF 15

Jag vet inte hur många foundations jag provat genom åren men det här är en av mina klara favoriter just nu. Teint Miracle Foundation från Lancome med spf 15. Jag brukar oftast använda mig av flytande foundations eftersom min hud kan bli ganska torr och den här är väldigt lätt att applicera, vare sig man använder fingrar (rena), borste eller svamp. Resultatet blir otroligt jämnt och snyggt och smälter in så där fint i huden så att man nästan inte tror att man har någon foundation alls. Jag gillar den snygga glasförpackningen och att den kommer med en pump, vilket jag tycker att alla flytande foundations borde ha, ur hygienisk synpunkt. Den flagnar inte av ju längre dagen går och jag behöver inge touch-up alls. Det som drar ner betyget lite är såklart priset och det är ingen foundation jag använder varje dag eftersom jag vill spara lite på den. Jag använder nummer 02 Lys Rosé och på sommaren går jag upp till nummer 04 Beige Nature. Däremellan blandar jag till en passande färg. En underbar foundation med andra ord!

Pris: 450 kronor hos Kicks m.fl

Betyg: 4,5/5

Passa på att vinna ett par nagellack från Essie!

2 thoughts on “Lancome Teint Miracle Foundation SPF 15

Kommentera

