Lush Latte Lip Tint

I min beställning från Lush, hittade jag den här lilla dosan – deras Lip Tint i nyansen Latte – medskickad som en gåva. Den har en blandning av mandelolja, ekologisk jojobaolja och japanvax som ger en mjukgörande boost till läpparna och är ändå lätt att bära och håller pigmentblandningen kvar på läpparna. Färgen är supersnygg, lite bronsig och skimmrande, men den luktar hemskt! Jag antar att den ska lukta lite som en latte men i min nos gör den inte det. Kan inte alls beskriva lukten, mer än att den är stark och jag klara nästan inte av att använda den bara för det. Noteras ska dock att mannen här hemma inte tycker att den luktar illa, så det är ju en smaksak, men jag önskar att den fanns som doftfri variant. Så, lukten drar tyvärr ner betyget rejält på denna.

Pris: 99 kronor/10 gram

Betyg: 2/5

3 thoughts on “Lush Latte Lip Tint

Kommentera

